woensdag 3 november 2010

Tijdverspilling

Zojuist kreeg ik een krantje in mijn handen geduwd, van KortingStudenten.nl. Met als ondertitel: 'Kortingen voor studenten bij meer dan 200 bedrijven. Op zich een mooi initiatief, aangezien de gemiddelde studentenportefeuille niet zo dik is als die van een fulltime werknemer. Alleen slaat de verwarring al toe als er op het krantje staat dat het 'een initiatief is van de Hogeschool van Amsterdam. Duale studenten Commerciële Economie zijn verantwoordelijk geweets voor de totstandkoming van de kortingen'. Terwijl de website vermeld: 'Studenten HES-duaal, opleiding Commerciële Economie'. Daar had best even wat overeenstemming over bereikt mogen worden. Leer je dat ook niet, een eenduidige afzender?

Nu ben ik niet per definitie een man van de cijfertjes (mits het aankomt op telefoonnummers, altijd handig), maar het lijkt me handiger om samen met desbetreffende bedrijven een gericht marketingplan op te stellen om de omzet en/of winst te verhogen. Strooien met kortingen is, hoewel het hier gaat om studenten, wel een beetje makkelijk. Daarnaast zat de eerstvolgende prullenbak die ik op mijn weg tegenkwam, al stampvol met die krantjes. En wat er niet in paste, lag ernaast. Oftewel: wellicht een verspilling van papier.
Hier alvast een tip voor je marketingplan: veel kortingen betreffen horecagelegenheden - een hotspot voor studenten. Doe iets met de beleving van die plekken, zet die centraal in plaats van de korting. Waarom moeten studenten juist naar kroeg D in plaats van kroeg A? Dat is wel belangrijke stof om over na te denken, met het oog op meer omzet en/of winst. Back to the drawing board, guys!

M.S.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten